2013. január 23., szerda

Luzern




Decemberi hazalátogatásom egy híresen szórakoztató vonatúttal kezdődött, ahol, mint már írtam is, az útitársaimmal végigbeszélgettük az utat. Az egyikükről kiderült, hogy Luzern mellett lakik és dolgozik, így a Luzerni kirándulásom előtt jó ötletnek tartottam őt felkeresni. Időpontot egyeztettünk és megbeszéltük, hogy találkozunk.
A múlthét vasárnapot ezért Luzernben töltöttem. Remek választás volt vasárnapra tenni a városnézést, mert így nem volt az a zavaróan nagy tömeg, mint Bázelben. Az idő viszonylag tűrhető volt, bár +7 fokot mondtak, ezért én balga elindultam 1 pulcsiban és egy blézerben...Na de oda se neki, Enikő hozott nekem még egy pulcsit és így teljesen jól elvoltam. Bejártuk a várost, kimentünk egészen a közlekedési-múzeumig, ami igazából egy múzeum komplexum és nagyon király! Csak hát sajnos egésznapos program, meg hát árban is kb a hazautam 2x, szóval ezt inkább kihagytuk. Éppen egy boltot kerestünk, hogy hűtőmágnest vegyünk, ezért Enikő megkérdezett egy lányt az utcán németül, mire a lány magyarul válaszolt. Hallotta, hogy magyarul beszélünk, ő pedig éppen 1 napja volt még csak a városban. Milyen kicsi a világ! Aztán ugyanezzel a lánnyal este mégegyszer összefutottunk, mikor éppen a kivilágított Kapelbrücke-vel fotózkodtunk. Lefotózott minket, de nagyon remegett a keze a hidegtől.
-Tényleg ennyire fázol? Rajtam még kabát sincs, de nem fázok.
-Igen, néztem is, hogy jesszus hogy vagy felöltözve, azt hittem német vagy!
Hehe:D Lehet, hogy ez ragadt rám itt?:D

Délután még miután már nagyjából mindent láttunk, mondta enikő, hogy elvisz még egy kis kőhöz, amiben van egy oroszlány-faragvány. Nem nagyon értettem, hogy lehet Luzern nevezetessége egy kis oroszlános kő, míg meg nem láttam egy hatalmas sziklát benne egy hatalmas oroszlánszoborral.
-Basszus, ez neked egy kis kő???:D Ez hatalmas!!!
-Jó, hát én anno csalódtam a méreteiben, azt hittem nagyobb.
-Végülis így, hogy kicsinek írtad le, mindenképpen meglepetés volt ezt a hatalmas sziklát látni:D







 fúúúúúúúúj....krampusz vagy vmi olyasmi... csak ne rohanjanak megint felém...


 Íme Luzern legjobb pasija, igazi lovag, még a táskámat is megtartotta^^

 A Verkehrshaus előtt ez a hatalmas kerék állt, nem tudom mi ez, lehet, hogy UFO?
 Éljenek a kerekek!:D nem véletlenül cipeltem haza egy dísztárcsát decemberben...:P


 Ez itt a kis kőbe vájt oroszlán:D








 Figyelem, figyelem! Kérjük vigyázzon, nehogy megsebezze magát a táskája bezárásakor! A zippzár veszélyes is lehet a körmökre nézve! (zsebtolvajveszély??!! ÁÁ dehogy:P)
Nagyon élveztem a kis kirándulást Luzernben, nagyon jó volt. Felüdülés volt végre megint egy magyarral kirándulni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése