2012. szeptember 14., péntek

Fröccs és répatortavan?


Ééés ismét eltelt egy hét! Na jó, csak majdnem, de a munkának a héten vége, az óper ma takarítással és hangos belga-dal énekléssel zárta a melót (igen, direkt éneklek trágár dalokat hangosan, kivéve mikor kárpátiát éneklek, vagy székely-himnuszt)... mostmár jön a pihi, illetve nem egészen, ugyanis holnapra bevállaltam egy egésznapos túrázást a családdal! Ne legyek már antiszoc!
 Ezen okból kifolyólag ma részt vettem a gyülekezeti vacsin, ami egy ismerkedős-saját pizza sütős este volt, és meg kell mondanom őszintén, h krva jó volt!! Szóval az első percekben kicsit fura volt, de aztán jött oda mindig valaki, akivel szóba elegyedtem, többnyire lefutottuk ugyanazokat a köröket (és mióta vagy itt? hol tanultál németül? Nagyon jól beszélsz!régóta tanulod? Hogy állsz a svájci némettel? Gulasch! " Koszonom, az en nevem xy") Szóval sokan megcsillogtatták a magyar tudásukat, majd kicsit beszéltem nekik osztrákul, tiroli dialektusban, hogy lássák mi fán terem a bőrnaci. Mivel ingyen pia és kaja volt, így ez maga volt a kánaán, nagyon sokat röhögtem, egyrészt a vicces pasi miatt, aki szórakoztatott, másrészt meg mert lecsúszott pár pohár wíszwín (weiss wein svájciul), amit mikor aljas módon vízzel akartam hígítani, a vicces pasi, Martin nagyon csúnyán nézett. De végül kiegyeztünk abban, h a tradíció az tradíció (mondjuk ez inkább csak kocsma-tradíció) had igyon az óper vizes-bort (fröccs), az nem üt annyira. Aha persze!...Szóval az óper most szépen lassan józanodik, segítségére volt a hazakerózás, meg lassan készül a másnapi megpróbáltatásokra. Fényképezőgép feltölt, iPod feltölt, újonnan szervált túrabakancs felhúz, ééés loooos geht's!!!!
 Holnap este szerintem nem lesz ekkora vigyor az arcomon, konkrétan attól félek, hogy utána napokig még a seggemet kitörölni se lesz erőm. Na de végülis azért jöttem, mert kaland, nem? Hát akkor mit rinyálok?


Jajj majd' elfelejtettem mesélni a hét másik top-eseményéről. Baba-mama tali st Gallenben, magyarul!!! Fúú el se hiszitek milyen jó volt végre magyarul beszélni (ugyanakkor iszonyatosan furcsa is, sokszor komolyan hamarabb jutott eszembe egy kérdés németül, mint magyarul)! Az anyukák nagyon szimpik voltak, a gyerekek meg gyerekek és pont. Egyén infó még, hogy a nyelvsuliban időközben kettészedték a csoportunkat és immár nem a jócskán nívón aluli A2-ben, hanem a B1ben vagyok, ahol már tanultam is pár új szót, szóval sokkal jobb ez így.

Ami egyébként kibszott nagy kicseszés itt svájcban, hogy csak 4 éves kortól van ovi, így az itt élő magyar gyerekek egyáltalán nem beszélnek németül, kivéve azokat, akiknek német az apjuk. Szóval gyakorlatilag semmit sem profitálnak abból, hogy itt születtek...Ne szüljetek itt gyereket! Az orvos azt fogja tanácsolni, hogy ne fürdessétek hetekig...szóval nem éri meg...
Na holnap, vagy erőmtől függően holnap után képekkel és túrabeszámolóval jelentkezem!

 Bis bald!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése